Saturday, December 29, 2018

PENGURUSAN KOKURIKULUM

*Apa yang saya dapat rumuskan daripada tajukPengurusan Kokurikulum ialah kokurikulum amat penting kepada setiap pelajar sekolah dans seharusnya diwajibkan kepada setiap pelajar untuk menyertai setiap aktiviti kokurikulum di sekolah. Hal ini adalah bertujuan untuk menyeimbangkan antara perkembangan mental, perkembangan rohani, jasmani dan emosi pelajar. Sekolah seharusnya memainkan peranan yang sewajarnya dengan melahirkan satu idea yang kreatif supaya pelajar lebih minat terhadap kokurikulum.




Seperti yang diketahui, sesetengah pelajar mungkin hanya pergi ke sekolah untuk memfokuskan akademik semata-mata. Oleh itu, sekolah perlu mengadakan program atau inisiatif yang mewajibkan semua pelajar menyertai sekurang-kurangnya satu aktiviti kokurikululum setiap seorang. Banyak faktor yang mungkin menyebabkan pelajar tidak berminat dengan aktiviti kokurikulum. Mungkin disebabkan masalah fizikal iaitu berat badan yang berlebihan. Oleh itu semua pihak seharusnya menggembleng tenaga untuk melahirkan pelajar yang cemerlang akademik dan kokurikulum.

LINK 1 : https://drive.google.com/file/d/1_pzXUQVPB9vS14hZLZsYKqAhx7me662i/view?usp=sharing




No comments:

Post a Comment

PENGURUSAN PELBAGAI UPAYA

Apa yang dapat saya rumuskan daripada tajuk pengurusan pelbagai upaya ialah secara keseluruhannya,  pelajar-pelajar pelagai upaya memerluka...