Saturday, December 29, 2018
PENGURUSAN PELBAGAI UPAYA
Apa yang dapat saya rumuskan daripada tajuk pengurusan pelbagai upaya ialah secara keseluruhannya, pelajar-pelajar pelagai upaya memerlukan pengajaran pada kelajuan yang sesuai, kerja kognitif yang berpatutan, standard prestasi yang realistik dan peluang sesuai untuk mereka mencapai potensinya. Walaubagaimanapun, kanak-kanak pintar cerdas tidak seharusnya diasingkan dengan kanak-kanak normal kerana kita tidak boleh wujudkan pengasingan sosial (sosial isolation) kepada mereka. Kesedaran sosial datang bersama pengalaman. Menurut Leinhard & Pallay (1982), persekitaran yang sesuai untuk perkembangan potensi pelajar pintar cerdas adalah seperti kelas yang kecil (10-15 murid), masa ditingkatkan untuk aktiviti kognitif, kelajuan yang sesuai, dan peningkatan masa pengajaran guru, memberi tugasan yang bersesuaian banyak dan tumpuan kepada kognitif di dalam pembelajaran.
LINK 1 : https://drive.google.com/file/d/1yBAxjPqaX5cHS-tpSjujyw4lUux1Aato/view?usp=sharing
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
PENGURUSAN PELBAGAI UPAYA
Apa yang dapat saya rumuskan daripada tajuk pengurusan pelbagai upaya ialah secara keseluruhannya, pelajar-pelajar pelagai upaya memerluka...
-
Apa yang saya dapat rumuskan daripada tajuk bab 6 iaitu pengurusan bilik darjah ialah Secara keseluruhannya, pengurusan bilik darjah ama...
-
*Apa yang saya dapat rumuskan daripada tajukPengurusan Kokurikulum ialah kokurikulum amat penting kepada setiap pelajar sekolah dans seharus...
-
Apa yang saya dapat rumuskan daripada tajuk Pengurusan Pelbagai Budaya ialah budaya merupakan s atu sistem kepercayaan dan tingkah laku yan...
No comments:
Post a Comment